شعبه

تهران-کرج

ارسال ایمیل

info@pardisangostar-co.com

آموزش نصب ایزوگام روی شیروانی

به دلیل زیبایی های خاصی که سقف های شیروانی دارند، امروزه علاوه بر مناطق پر بارش کشور، استفاده از این نوع سقف ها در سایر مناطق، حتی در مناطق گرم و خشک نیز رواج پیدا کرده است.به دلیل شیبی که این سقف های شیروانی دارند، قبل از   نصب ایزوگام    بر روی آن ها، حتما باید به نکات خاصی توجه شود تا عایق کاری مورد نظر کارایی و کیفیت لازم را داشته باشد.

عایق کاری و نصب ایزوگام بر روی شیروانی از حساسیت ویژه ای برخوردار است و حتما باید توسط نصاب ایزوگام خبره و با تجربه، به صورت کاملا اصولی و استاندارد انجام گیرد.شرکت پردیسان گستر با سالها تجربه ی موفق در زمینه ی عایق کاری سطوح مختلف از جمله شیروانی ها، آماده ی ارائه ی خدمات نصب و اجرای ایزوگام بر روی شیروانی توسط یک تیم ایزوگام کار ماهر در تهران و کرج می باشد

نصب ایزوگام روی شیروانی

قیمت نصب ایزوگام روی شیروانی

قیمت ایزوگام   روی شیروانی به صورت متر مربع ایزوگام مصرفی محاسبه می شود، اما علاوه بر آن به عوامل دیگری نیز بستگی دارد، از جمله:

  1. نوع ایزوگام مصرفی که از چه نوع برندی می باشد و این که از نوع دولایه می باشد یا سه لایه و یا اینکه ممکن است از نوع ایزوگام طرح دار استفاده شده باشد.
  2. دستمزد نصاب ایزوگام که در مناطق مختلف متفاوت است و علاوه بر آن به سطح شیبدار و جنس و میزان شیب آن نیز بستگی دارد.

 شرکت پردیسان گستر با عرضه ی ایزوگام مصرفی به قیمت درب کارخانه برای مشتریان تهران و کرج و با بهره گیری از  ایزوگام      کارهای ماهر و با تجربه با اجرت نصب مناسب، نصب ایزوگام روی شیروانی را با مناسب ترین هزینه و بالاترین  کیفیت در تهران و کرج انجام می دهد.

نحوه ی نصب ایزوگام روی سقف شیروانی

پیش از نصب ایزوگام روی شیروانی، به منظور یک دست کردن سطح شیروانی و آماده سازی برای اجرای ایزوگام، از ملات استفاده می شود. پس از یک دست شدن سطح شیروانی، یک لایه قیر نیز روی ملات استفاده می شود تا میزان چسبندگی ایزوگام بر روی سطح افزایش یابد.

پس از انجام مراحل بالا و آماده شدن  زیرسازی ایزوگام، مرحله ی بعد نصب می باشد.اگر جنس شیروانی مورد نظر فلزی می باشد، بهتر است هنگام استفاده از ملات برای یک دست کردن آن، از توری مرغی استفاده شود تا چسبندگی ملات با فلز بیشتر شده و بهتر به سطح شیروانی بچسبد.

دلایل نصب ایزوگام روی شیروانی

یکی از دلایل عمده برای نصب ایزوگام روی شیروانی، همانند سقف های مسطح، جلوگیری از نفوذ رطوبت به سطح زیرین آن می باشد. علاوه بر این، فویلی که به عنوان روکش بر روی ایزوگام وجود دارد، با بازتاب نور خورشید، مانع از نفوذ آن به داخل ساختمان شده و در نتیجه از گرم شدن فضای داخلی ساختمان تا حد زیادی جلوگیری می کند.

از دلایل دیگر نصب ایزوگام روی شیروانی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) عایق حرارتی

پشم شیشه ی موجود در ایزوگام علاوه بر اینکه عایق رطوبتی می باشد، یک عایق حرارتی خوب نیز محسوب می شود؛ بدین معنا که در زمستان از خروج هوای گرم و ورود هوای سرد جلوگیری می کند و به همین ترتیب در تابستان نیز از ورود هوای گرم به داخل جلوگیری کرده و بدین ترتیب مانع اتلاف انرژی می شود.

به ویژه برای شیروانی هایی که از جنس آهن می باشند، توصیه می شود حتما به منظور عایق کاری حرارتی سطح شیروانی از ایزوگام استفاده شود، زیرا شیروانی های آهنی، در فصل زمستان بسیار سرد و در فصل تابستان بسیار گرم می شوند.

۲) عایق صوتی

در هنگام بارندگی، صدای برخورد قطرات باران به سقف شیروانی، می تواند بسیار آزار دهنده باشد. در این شرایط نصب ایزوگام روی شیروانی به عنوان یک عایق صوتی عمل کرده و موجب کاهش چشمگیر صدای باران در داخل ساختمان می شود.

۳) عایق رطوبتی

در هنگام بارندگی آب از میان روزنه ها و قسمت هایی که شیروانی ها به هم متصل شده اند، به سطح زیرین آن نفوذ می کند. در چنین شرایطی نصب ایزوگام روی شیروانی به عنوان یک عایق رطوبتی عمل کرده و مانع نفوذ رطوبت به داخل ساختمان می شود

فیلم آموزش نصب ایزوگام روی شیروانی

نکات ایمنی که باید در هنگام نصب ایزوگام روی شیروانی رعایت گردد

  • برای نصب ایزوگام روی شیروانی حتما باید نصاب ایزوگام از مهارت خاصی برخوردار باشد.
  • یکی از مهمترین نکاتی که باید توسط ایزوگام کار رعایت شود، این است که هنگام نصب ایزوگام، حرارت باید بیشتر روی ایزوگام گرفته شود؛ زیرا به دلیل پشم شیشه ی موجود در شیروانی، اگر حرارت بر روی شیروانی گرفته شود، موجب آتش سوزی می گردد.
  • ایزوگام کار برای حرکت بر روی شیروانی، باید از روی ستون ها حرکت کند تا مشکلی پیش نیاید و برای اطمینان، بهتر است از تخنه بنایی استفاده شود.
  • در هنگام نصب ایزوگام روی شیروانی، به منظور افزایش ایمنی، بهتر است نصاب ایزوگام از طناب استفاده کند که هر چه شیب شیروانی بیشتر باشد، ضرورت استفاده از طناب هم افزایش می یابد.

بهترین نوع ایزوگام برای عایق کردن شیروانی

همانند عایق کاری سطوح دیگر، در عایق کاری شیروانی ها نیز اولین و مهمترین نکته، انتخاب نوع ایزوگام است. انتخاب یک گزینه ی مناسب ایزوگام در کنار اجرای خوب، می تواند تضمین کننده ی کیفیت عایق کاری باشد.

ایزوگامی که برای نصب روی شیروانی استفاده می شود، باید از نوع ایزوگام های ضخیم باشد و برای این منظور حتما باید از ایزوگام های دولایه و یا سه لایه استفاده شود.همکاران و کارشناسان متخصص ما در شرکت پردیسان گستر علاوه بر ارائه ی ایزوگام های مرغوب دولایه و سه لایه برای نصب ایزوگام روی شیروانی در تهران و کرج، به منظور زیبا سازی هر چه بیشتر این نوع سقف ها، استفاده از انواع ایزوگام های طرح دار را برای نصب روی شیروانی ها پیشنهاد می دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع