شعبه

تهران-کرج

ارسال ایمیل

info@pardisangostar-co.com

ایزوگام فویل دار و بدون فویل

برندهای مختلف ایزوگام، عمدتا دارای دو نوع اصلی ایزوگام فویل دار و بدون فویل هستند. مهم ترین تفاوت این دو نوع ایزوگام در این است که ایزوگام فویل دار، دارای یک لایه روکش آلومینیومی با ضخامت ۱۴ یا ۱۶ میکرون است ولی بر روی ایزوگام بدون فویل، هیچ لایه ی اضافی استفاده نشده است و به همین دلیل، این دو نوع ایزوگام دارای ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی هستند که در این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

ویژگی های ایزوگام فویل دار و بدون فویل

تفاوت اصلی ایزوگام فویل دار و بدون فویل، در وجود و یا عدم وجود روکش آلومینیومی در ساختار آن هاست. به این ترتیب که ایزوگام های فویل دار، دارای یک لایه ورق آلومینیومی هستند که بر روی ایزوگام پرس می گردد و در محل هایی که در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار دارند، موجب انعکاس نور خورشید شده و از جذب نور آفتاب و افزایش دمای ایزوگام جلوگیری می کند.

علاوه بر این، فویل آلومینیومی موجب افزایش استحکام و مقاومت ایزوگام در برابر خوردگی، ساییدگی، تجزیه پذیری، شکستگی و همچنین عوامل محیطی مانند سرما و گرما و باران های اسیدی و … می گردد. ایزوگام بدون فویل نیز فاقد این لایه ی آلومینیومی بوده و از همین رو سبک تر بوده و دارای انعطاف بیشتر و قیمت مناسب تری در مقایسه با ایزوگام فویل دار می باشد. در مقایسه ی این دو نوع ایزوگام، زیبایی ایزوگام فویل دار، به ویژه در مورد ایزوگام های طرح دار و رنگی، از دیگر تفاوت های این دو نوع ایزوگام محسوب می شوند.

کاربردهای ایزوگام فویل دار و بدون فویل

انواع ایزوگام فویل دار و بدون فویل، به دلیل تفاوت های ساختاری که دارند، دارای کاربردهای مختلفی نیز می باشند که در این قسمت به بررسی کارهای این دو نوع ایزوگام می پردازیم.

فویل آلومینیومی در ایزوگام فویل دار با انعکاس نور خورشید، از جذب آن جلوگیری کرده و در نتیجه مانع افزایش دما و روان شدن قیر ایزوگام می گردد و به این ترتیب از خرابی زود هنگام آن نیز جلوگیری می کند. با توجه به این ویژگی از ایزوگام فویل دار، جهت عایق کاری سطوحی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند، استفاده می شود؛ از جمله ایزوگام پشت بام، پارکینگ ها، زمین های بازی، دیوارها و …

ایزوگام بدون فویل دارای وزن کمتری است و در سطوحی مانند سرویس های بهداشتی، حمام، پی ساختمان و همچنین زیرسازی ساختمان ها که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندارند، استفاده می گردد و به دلیل این که دارای قیمت پایین تری است، استفاده از آن ها در محل هایی مانند تراس و آشپزخانه که دارای آبریز کمتری هستند، مقرون به صرفه تر است. علاوه بر این در سطوحی که شکل هندسی منظمی ندارند، مانند اطراف شناژ، دیوار پی ها و همچنین محل برخورد مقاطعی مانند پی و ستون، به دلیل انعطاف بیشتر، از ایزوگام بدون فویل تک لایه استفاده می شود.

انواع ایزوگام فویل دار

جهت آشنایی شما عزیزان با انواع ایزوگام فویل دار و بدون فویل، در این قسمت به معرفی انواع ایزوگام فویل دار می پردازیم. انواع ایزوگام فویل دار عبارتند از:

 ایزوگام یک لایه روکش دار:

این نوع ایزوگام دارای یک لایه ی داخلی از جنس پلی استر یا اسپان باند بوده و با ضخامت ۳ میلی متر تولید می شود. این ایزوگام بیشتر در سطوح گبندی شکل و یا شیروانی ها استفاده می گردد.

ایزوگام فویل دار دولایه:

این ایزوگام شامل دو لایه تیشو و پلی استر است که با ضخامت های ۳/۵ تا ۵ میلی متر در بازار وجود دارد و در مقایسه با ایزوگام تک لایه ی روکش  دار، مقاومت، استحکام و کیفیت بالاتری دارد.

ایزوگام فویل دار سه لایه:

این نوع ایزوگام که کیفیت و استحکام فوق العاده ای دارد، در کارخانه ی تولید ایزوگام، به صورت سفارشی تولید می شود.

ایزوگام طرح دار:

ایزوگام طرح دار که نوع جدیدتر و زیباتری از ایزوگام فویل دار است، در طرح ها و رنگ ها مختلف و با ضخامت ۳/۵ تا ۴ میلی متر تولید می شود و کاربردهای متفاوتی داشته و در سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ایزوگام بدون فویل

در ادامه ی معرفی انواع ایزوگام فویل دار و بدون فویل، در این بخش به معرفی انواع ایزوگام بدون فویل خواهیم پرداخت. انواع ایزوگام بدون فویل عبارتند از:

ایزوگام بدون روکش تک لایه:

ایزوگام بدون روکش تک لایه که دارای انعطاف زیادی است، با ضخامت ۲ تا ۳ میلی متر تولید شده و در سطوحی با شکل هندسی نامنظم مانند محیط‌ های اطراف شناژ، دیوار پی‌ ها و محل برخورد مقاطعی مانند پی و ستون مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل این که دارای قیمت پایین تری است، استفاده از آن در محل های دارای آبریز کمتر، مانند آشپزخانه، تراس و … اقتصادی تر است.

ایزوگام بدون روکش دولایه:

این ایزوگام از دو لایه پلی استر و تیشو نخ دار ساخته شده و دارای استحکام بیشتری است، از این رو به منظور استفاده در محیط هایی با آبریز بیشتر که در معرض مستقیم نور خورشید نیز قرار ندارند، مناسب می باشد؛ مانند کف سرویس بهداشتی، حمام و … .

قیمت ایزوگام فویل دار و بدون فویل

در مقایسه ی قیمت ایزوگام فویل دار و بدون فویل، بدیهی است که قیمت ایزوگام فویل دار از ایزوگام بدون فویل بالاتر است؛ اما پایین بودن قیمت ایزوگام بدون فویل، به دلیل عدم استفاده از روکش آلومینیومی در تولید آن بوده و نشانه ی پایین بودن کیفیت آن نمی باشد. عوامل مؤثر بر قیمت انواع ایزوگام فویل دار عبارتند از: کیفیت فویل، نوع قیر ایزوگام، الیاف تیشو و پلی استر به کار رفته در تولید ایزوگام و تعداد لایه‌ها و … و به همین ترتیب عوامل مؤثر بر قیمت ایزوگام بدون فویل نیز عبارتند از: نوع و کیفیت ایزوگام، برند ایزوگام، تعداد لایه ها و … .

شرکت پردیسان گستر جهت رفاه حال هموطنان عزیز، اقدام به عرضه ی مستقیم و بی واسطه ی انواع ایزوگام، با شرایط ویژه و همراه با تخفیفات فوق العاده و خدمات پس از فروش رایگان در کلیه ی شعب خود در سراسر تهران و کرج، نموده است. شما عزیزان جهت اطلاع از میزان این تخفیفات و یا ثبت سفارش، می توانید با کارشناسان واحد فروش این شرکت تماس گرفته و یا به صورت حضوری به آدرس نمایندگی های این مرکز مراجعه فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع