شعبه

تهران-کرج

ارسال ایمیل

info@pardisangostar-co.com

طبله کردن ایزوگام

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که طبله کردن ایزوگام چیست؟ امروزه به منظور عایق کاری اغلب سازه ها، از انواع عایق های پیش ساخته ی ایزوگام استفاده می گردد. اما در این میان یکی از سوالات پرتکرار کاربران این عایق های رطوبتی، این است که چرا ایزوگام طبله می کند؟ اگر شما نیز در مورد ایزوگام کاری سازه های مختلف با این مشکل مواجه شده اید و به دنبال یافتن پاسخ این پرسش هستید، در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

در زمینه ی عایق کاری سطوح مختلف، یک مسئله ی بسیار مهم بهره گیری از تجربه و تخصص یک ایزوگام کار حرفه ای برای نصب ایزوگام می باشد. به این ترتیب می توانید از طبله کردن ایزوگام جلوگیری نمایید، چرا که در غیر این صورت علاوه بر مشکل طبله کردن و یا باد کردن ایزوگام، احتمال بروز مشکلات زیادی برای ایزوگام مورد نظر وجود خواهد داشت. این مشکلات عمدتا نتیجه ی اجرای غیر اصولی ایزوگام هستند.

چرا ایزوگام ها طبله می کنند؟

در این قسمت قصد داریم به مسئله ی طبله کردن ایزوگام و مهم ترین دلایل ایجاد این مشکل بپردازیم. برخی از این دلایل عبارتند از:

 

  1. یکی از دلایل اصلی باد کردن ایزوگام، استفاده کردن از ایزوگام بی کیفیت و غیر استاندارد است. هنگامی که ایزوگام چسبندگی لازم را برای قرار گرفتن در سطح مورد نظر نداشته باشد، به دلایل مختلفی همچون انبساط و انقباض، به راحتی از سطح کار جدا شده و اصطلاحا طبله می کند.
  2. دلیل دیگری  که موجب می شود ایزوگام طبله کند، اجرای نامناسب زیرسازی در محل نصب ایزوگام است. اجرای نامناسب موجب می شود ایزوگام چسبندگی لازم را با سطح زیرین خود نداشته باشد. به عنوان مثال اجرای ایزوگام بر روی لایه ی فویل ایزوگام قبلی، به دلیل عدم ایجاد چسبندگی مورد نیاز، موجب طبله کردن ایزوگام می شود.
  3. نصب  غیر اصولی ایزوگام نیز از جمله مواردی است که موجب باد کردن ایزوگام می گردد. به عنوان مثال اگر در زمان نصب ایزوگام میزان حرارتی که  بر روی لایه ی قیر ایزوگام داده می شود، کم باشد و یا شرایط دمایی و سردی هوا، موجب زودتر از موعد چسبیدن ایزوگام بر روی سطح گردد، امکان طبله کردن ایزوگام وجود خواهد داشت.
  4. دلیل دیگر باد کردن ایزوگام، وجود رطوبت در لایه های زیرین ایزوگام در هنگام نصب و در نتیجه ایجاد فشار از طرف بخار آب موجود در این بخش می باشد. این فشار موجب جدا شدن ایزوگام از سطح کار می گردد. از این رو حتما باید زمانی برای اجرای ایزوگام انتخاب شود که شرایط آب و هوا مناسبی داشته باشد. دقت کنید که سطح مورد نظر حتما باید خشک باشد. زیرا که در صورتی که به هر علتی آب به  زیر سازی ایزوگام  نفوذ نماید، امکان باد کردن ایزوگام وجود خواهد داشت.

 

 

نحوه پیشگیری از طبله  کردن  ایزوگام

به طور کلی اگر می خواهید از ایجاد آسیب هایی نظیر طبله کردن ایزوگام و ممانعت از نفوذ رطوبت به سطح مورد نظر جلوگیری کنید. علاوه بر استفاده از ایزوگام های با کیفیت، بهتر است در هنگام نصب، لایه های زیرین ایزوگام به خوبی و در یک راستا بر روی هم قرار داده شوند و همپوشانی خوبی نیز داشته باشند.

نکته ی دیگر جلوگیری از برخورد اشیا تیز مانند پایه های کولر با سطح ایزوگام و قرار ندادن وسایل سنگین بر روی آن می باشد. در همین راستا باید توجه کنید که در هنگام حرکت بر روی ایزوگام، از کفش های میخ دار و یا زبر استفاده نکنید. از برخورد مواد اسیدی و شیمیایی با سطح ایزوگام جلوگیری کنید.

 

یکی از نکات مهم برای جلوگیری از طبله کردن ایزوگام این است که حتما باید شیب ایزوگام به گونه ای تنظیم شود که در هنگام بارندگی، آب بتواند به صورت روان حرکت کند. آب نباید به مدت طولانی در سطح ایزوگام باقی بماند. همچنین در صورت بلند شدن و با باد کردن قسمتی از ایزوگام پشت بام، حتما باید در اولین فرصت نسبت به ترمیم قسمت آسیب دیده اقدام شود. در این صورت  از گسترش آسیب دیدگی جلوگیری شود.

ترمیم و لکه گیری ایزوگام های طبله کرده

به منظور لکه گیری و  ترمیم ایزوگام  طبله کرده، در مرحله ی اول باید مشکل عایق و شدت آسیب ایجاد شده در آن بررسی شود. اگر علت طبله کردن ایزوگام، پارگی لایه های ایزوگام و نفوذ رطوبت به درون آن و میزان خرابی نیز کم باشد. معمولا با جدا کردن بخش آسیب دیده و ترمیم آن و نصب یک لایه ی جدید، مشکل را برطرف می نمایند.

در صورتی که علت باد کردن ایزوگام، اجرای غیر استاندارد زیرسازی باشد و یا وسعت خرابی گسترده باشد، ممکن است به ناچار ایزوگام آسیب دیده را به طور کامل از سطح مورد نظر جدا نموده. بعد از جدا کردن ایزوگام و اجرای یک زیرسازی جدید به صورت اصولی، یک لایه ی ایزوگام جدید بر روی سطح مورد نظر خود اجرا می شود.

 

ساکنین محترم مناطق مختلف تهران و کرج، توجه داشته باشید که در صورتی که ایزوگام شما به هر دلیلی طبله کرد، با مراجعه به شرکت پردیسان گستر، می توانید از خدمات ترمیم و لکه گیری ایزوگام که توسط نصابان مجرب این مرکز با بهترین کیفیت و کارایی و به صورت کاملا تضمین شده ارائه می گردد، بهره مند شوید.  برای آشنایی بیشتر با خدمات ایزوگام در تهران  این صفحه را مطالعه نمایید.

آیا استفاده از ایزوگام بی کیفیت، موجب طبله شدن ایزوگام می شود؟

بله. در صورت استفاده از یک ایزوگام غیر استاندارد و بی کیفیت برای عایق کاری ساختمان، ممکن است عایق کاری انجام شده در مدت زمان کوتاهی، طبله کند.

آیا ایزوگام طبله شده، را حتما باید تعویض کرد؟

خیر. ایزوگام طبله کرده با توجه به وضعیت موجود و وسعت خرابی ها، با روش های گوناگونی قابل تعمیر می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز پردیسان گستر تماس بگیرید.

هزینه ترمیم ایزوگامی که طبله کرده چقدر است؟

هزینه ی تعمیر ایزوگام طبله کرده در نمایندگی های پردیسان گستر با توجه به میزان و وسعت خرابی و روش ترمیم مناسب با آن و همچنین کیفیت ایزوگام مورد استفاده جهت تعمیر و اجرت ایزوگام کار تعیین می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع