شعبه

تهران-کرج

ارسال ایمیل

info@pardisangostar-co.com

ایزوگام روی سیمان خیس

همشهریان عزیزی که در تهران و کرج زندگی می کنید، اگر قصد انجام عایق کاری ایزوگام را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام ایزوگام روی سیمان خیس، حتما باید شرایطی توسط ایزوگام کار رعایت شوند که از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردارند. برای آگاهی از این شرایط در این مطلب با ما همراه باشید.

در زندگی، داشتن امنیت  در خانه ای که در آن زندگی می کنیم، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. عایق کاری ایزوگام در پشت بام از وارد شدن آب به داخل سقف جلوگیری می نماید که همین امر نیز در بارندگی ها بدون داشتن دغدغه، امنیت را برایمان پدید می آورد.

ایزوگام از نظر مالی نسبت به قیرگونی و آسفالت کردن  مناسب تر است، که با قیمت بسیار مناسب و نصب با کیفیت ایزوگام، می‌ توان در طی سال های زیادی در حدود ۱۰ تا ۱۵ سال و اغلب تنها با ترمیم بخش های خاص آن، امنیت ساختمان را تا حد زیادی بهبود بخشید.

نصب ایزوگام به شرایط ویژه‌ ای نیازمند است. یکی از این شرایط، خشک بودن کامل   زیرسازی ایزوگام   است. چرا که اگر رطوبت در زیر ایزوگام باقی بماند معایب و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که باعث ایجاد هزینه‌ ی اضافی و درگیری‌ های بعدی برای رفع مشکل خواهد شد. اما عده ای ایزوگام را روی سیمان خیس انجام می دهند که کار کاملا اشتباهی است و نشان از بی تجربگی ایزوگام کار دارد. ایزوگامی که بر روی سطح سیمانی اجرا می شود، باید بر روی سطوح خشک سیمان کشیده شود تا قابلیت چسبندگی را داشته باشد که در مقابل نفوذ آب باران مقاوم باشد.

ایزوگام روی سیمان خیس

معایب نصب ایزوگام روی سیمان خیس

همانطور که گفته شد، نصب ایزوگام روی سیمان خیس، مشکلاتی به همراه خواهد داشت که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خیس بودن سیمان در هنگام نصب و اجرای ایزوگام، باعث می‌ شود که سطح سیمان دارای چسبندگی کافی نباشد و در نتیجه ایزوگام به آسانی از سطح جدا شود.
  • خیس بودن سیمان موجب کم شدن دمای سطح کار می‌ شود، بنابراین قیر ایزوگام پیش از شکل‌گیری، سرد می شود و نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد.
  • رطوبت موجود در سیمان می‌ تواند به بخار آب تبدیل شده و موجب طبله کردن ایزوگام شود و یا موجب شود که بخش‌ هایی از ایزوگام از سطح عایق کاری جدا شود

شرایط نصب ایزوگام روی سیمان

شرایط نصب ایزوگام روی سیمان، در هنگام نصب و اجرای ایزوگام، بر روی کیفیت عایق کاری تأثیر مستقیم دارد؛ بنابراین باید ایزوگام کارهای آموزش دیده و با تجربه، با رعایت تمامی نکاتی که در آموزش نصب ایزوگام به آن ها تذکر داده شده است، اقدام به نصب و راه انداری آن نمایند.

برای نصب ایزوگام روی سیمان ابتدا باید منتظر شد تا سیمان به طور کامل خشک شود و سپس لازم است بررسی شود که پیش از نصب ایزوگام،‌ سطح سیمان دارای سنگریزه و آلودگی‌ های دیگر که مانع چسبندگی ایزوگام می‌ شود، نباشد. 

پس از حصول اطمینان از این موضوع، سطح سیمان باید با استفاده از قیر یا پرایمر ایزوگام، پوشش داده شود تا یک لایه‌ ی محافظ برای چسبندگی بهتر و جلوگیری بیشتر از نفوذ رطوبت بر روی آن تشکیل شود. سپس باید با اجرای اصولی و صحیح ایزوگام، سطح مورد نظر عایق‌ کاری و ایزولاسیون شود.

شرکت پردیسان گستر مجری تمام خدمات مربوط به عایق کاری با سابقه ای چندین ساله و موفق است که با فراهم نمودن تیم کاری و ایزوگام کارهای مجرب، با کمال میل در خدمت شما عزیزان در تهران و کرج می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با شماره های تماس ذکر شده در سایت این شرکت تماس گرفته و از مشاوره های  کارشناسان ما به صورت رایگان استفاده کنید.

شیوه ی نصب و اجرای ایزوگام روی سیمان خیس

کاملا روشن است که عایق کاری ایزوگام وظیفه ی محافظت از پشت بام و سطوح مختلف در ساختمان را دارد. اما این ایزوگام اگر بر روی سطوح سیمانی اجرا می شود، به هیچ وجه نباید روی سیمان خیس چسبانده شود، چرا که این کار به شدت از کیفیت عایق کاری کاسته و موجب می شود که ایزوگام مورد نظر کارایی لازم را نداشته باشد.

رطوبت موجود در سیمان خیس، سرعت کار نصب را کاهش می دهد و در نتیجه موجب می شود که ایزوگام، آن طور که نیاز است، به سیمان نچسبد. در این شرایط باید شعله ای وجود داشته باشد تا زمین سیمانی و قسمت زیرین ایزوگام با آن کمی گرم شود و پس از نرم شدن، ایزوگام بر روی سیمان انداخته شود و مجدد روی آن کمی حرارت گرفته شود. 

توجه داشته باشید که بعد از انجام عملیات نصب، در حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه به هیچ وجه نباید روی آن راه بروید، چرا که این موضوع سبب به جای ماندن رد پا و در نتیجه نازک شدن ایزوگام در آن قسمت ها می شود و در نهایت موجب می شود که آب به راحتی بتواند به عمق نفوذ کند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، توصیه می شود که کار نصب و اجرای ایزوگام به یک ایزوگام کار ماهر و نصاب مجرب که مهارت های لازم را داشته باشد، سپرده شود؛ تا اگر سیمان به هردلیلی خیس باشد، با شیوه ی نصب و اجرای ایزوگام روی سیمان خیس آشنا بوده و بتواند آن را خشک کند و کار را به نحو احسن انجام دهد.

شرکت پردیسان گستر با اشراف کامل بر میزان اهمیت عایق کاری در یک ساختمان، با گرد آوری با تجربه ترین و بهترین نصابان ایزوگام در کرج و تهران به ارائه ی برترین و با کیفیت ترین خدمات نصب ایزوگام در تهران وهمچنین خدمات استاندارد ایزوگام در کرج با رعایت تمامی اصول و استانداردهای مورد نیاز، می نماید.

هزینه نصب و اجرای ایزوگام بر روی سیمان خیس

هزینه های مربوط به فروش و نصب ایزوگام بر روی سطوح مختلف، همواره بر اساس عوامل مهمی همچون جنس و نوع ایزوگام، برند ایزوگام مصرفی، مراحل مورد نیاز برای زیرسازی ایزوگام و … تعیین می شود. به عنوان مثال یکی از جمله عواملی که نقش بسیار تعیین کننده و مهم در تعیین هزینه های پرداختی مشتری در جهت قیمت نصب ایزوگام دارد، نوع محل نصب ایزوگام می باشد. 

چرا که هزینه های اجرا و راه اندازی عایق بر روی سطوح مختلفی مانند پشت بام، سرویس های بهداشتی، حمام، پی ساختمان، استخر و یا کف آشپزخانه با یکدیگر متفاوت می باشند و همچنین هزینه نصب ایزوگام بر روی سطوح سیمانی، ایرانت، موزاییک و یا سرامیک و … نیز با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین در زمان دریافت خدمات ایزوگام، شما باید به تمامی عواملی که بر هزینه های نصب این عایق، تأثیر می گذارند، دقت کافی را داشته باشید

برخی از این عوامل عبارتند از:

  • مخارج مربوط به تامین مواد اولیه برای عایق کاری مورد نظر و کیفیت آن ها
  • هزینه حمل و نقل ایزوگام و سایر تجهیزات و مواد اولیه به محل عایق کاری
  • دستمزد روز و اجرت ایزوگام کار
  • هزینه ی گاز کپسول مایع برای اجرای ایزوگام
  • نوع برند ایزوگام مصرفی جهت عایق کاری سطح مورد نظر
  • مدت زمان اجرای ایزوگام و همچنین شرایط و نوع محل نصب
4.9/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *