شعبه

تهران-کرج

ارسال ایمیل

info@pardisangostar-co.com

چگونه طول عمر ایزوگام را افزایش دهیم؟

برای پاسخگویی به این سوال مهم که چگونه طول عمر ایزوگام را افزایش دهیم؟ باید گفت که افزایش طول عمر ایزوگام ارتباط زیادی با چگونگی نگهداری و مراقبت از آن دارد. بدیهی است که اگر در نگهداری عایق های رطوبتی ساختمان خود کوتاهی کنید به طور حتم خراب خواهند شد و بدین ترتیب به دیگر قسمت ها نیز صدمه وارد می کنند. هر مصالحی قاعدتا دارای عمر مفید و بهینه ای می باشد که با نگهداری اصولی و رعایت نکات ایمنی راجع به آن می توان این عمر مفید را افزایش داده و بدین صورت در هزینه ها خود صرفه جویی خواهید نمود.

اولین نکته ای که در این باره باید در نظر داشته باشید این است ساختمان شما حتما از یک زیرسازی مطلوب برخوردار باشد. نکته بعدی مهارت نصاب ایزوگام کار است که از جمله عوامل بسیار تاثیر گذار در طول عمر ایزوگام شما می باشد، چرا که در این صورت ایزوگام شما هرگز دچار طبله شدن و یا ترک خوردگی و … نمی شود. همچنین می توان از برند های شناخته شده برای ایزوگام کاری ساختمان خود استفاده کرده و فریب عایق های بی کیفیت و نامرغوب برخی از نمایندگی ها را نخورید.

افزایش طول عمر ایزوگام

راه های افزایش طول عمر ایزوگام

در این مطلب ما قصد داریم راه های افزایش طول عمر ایزوگام را به طور کامل برای شما عزیزان بیان کنیم، تا بدین ترتیب با رعایت آن ها شما دیگر مجبور به یافتن یک نمایندگی معتبر جهت تعمیر ایزوگام خود نباشید. یک زیرکاری اصولی یقینا نقش بسزایی در افزایش طول عمر ایزوگام شما خواهد داشت. البته توجه داشته باشید که چنانچه نصاب ایزوگام کار از دقت کافی برخوردار نباشند، عایق شما کارایی و عمر بهینه خود را نخواهد داشت.

همچنین شما باید در هنگام خرید ایزوگام خود از روش های تشخیص ایزوگام مرغوب از جنس تقلبی آن مطلع باشید، چرا که یک محصول بی کیفیت علی الخصوص ایزوگام به مرور زمان حالت کشسانی و انعطاف پذیری خود را از دست داده و در بعضی قسمت ها دچار فرسودگی و سوراخ شدن، می شود و بدین ترتیب تنها پس از مدتی از سطح مورد نظر جدا می شود. در نتیجه شما به منظور افزایش طول عمر ایزوگام خود بد نیست که اقدامات لازم مانند زیرسازی ایزوگام، تنظیم شیب و … را که در ادامه مقاله به طور مفصل توضیح خواهیم داد، را انجام دهید.

عوامل موثر بر افزایش طول عمر ایزوگام

عایق ایزوگام‌ نیز همچون هر محصول دیگری دارای یک تاریخ مصرف می باشد. ولی به طور کلی این عدد می‌ تواند تحت تاثیر مواردی قرار گرفته و رفته رفته کاهش یابد. از جمله عوامل موثر بر افزایش طول عمر ایزوگام می توان به نوع برند و ایزوگامی که شما برای سطح مورد نظر خود خریداری می‌ کنید اشاره نمود. به طور مثال میزان قیر استفاده شده در ایزوگام‌ ها، از نکات مهمی است که در کیفیت و کارکرد هرچه بیشتر عایق ها موثر می باشد. ضمن این که حتی بو و حالت لاستیکی این محصول را نیز در فصول سرد سال باید در نظر بگیرید.

کیفیت نصب و پیاده سازی ایزوگام نیز از دیگر عوامل موثر در افزایش طول عمر مفید ایزوگام می باشد، به نحوی که اگر در هنگام اجرا آن‌ ها را به طور استانداردی بر روی هم قرار ندهید و یا اینکه سطح زیرین آن را تمیز نکنید، از قابلیت های آن کاسته خواهد شد. یک ایزوگام کار خبره با توجه به کلیه اقدامات لازم از زیرسازی گرفته تا چسباندن ایزوگام به سطوح مربوطه عمر مفید ایزوگام را افزایش می‌ دهند. یکی دیگر از مواردی که تاثیر زیادی در طول عمر عایق شما خواهد داشت، شرایط آب و هوایی منطقه تان می باشد. چرا که ایزوگام های مناطق سردسیر و گرمسیر با هم متفاوت بوده، به طوری که ایزوگام‌ های مناسب برای مناطق سردسیر دارای مقاومت متفاوت تری نسبت به ایزوگام های مناطق گرمسیر می‌ باشند و در صورت استفاده عکس از آن ها به طور حتم بازدهی خوبی را برای ساختمان شما نخواهند داشت.

عمر مفید ایزوگام چند سال است؟

هر چند که با رعایت نکات گفته شده در بالا ممکن است موجب افزایش طول عمر ایزوگام شما شوند ولی به طور کلی سوالی که در این جا مطرح می باشد این است که عمر مفید ایزوگام چند سال است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که مدت زمان کارایی این عایق مشخص بوده و در صورت انجام یک نصب صحیح می توان بیش از ۱۰ الی ۱۵ سال به خوبی از این محصول برای محافظت ساختمان خود بهره مند شد.

بنابراین پاسخ صریحی که برای این سوال وجود دارد این است که عمر مفید ایزوگام، چیزی بین ۱۰ تا ۱۵ سال است؛ ولی به هر حال شرایط دمایی، جنس ایزوگام و همچنین مراقبت های پس از نصب آن نقش تعیین کننده ای برای این عایق خواهند داشت، تا شما بتوانید بدون هیچ گونه نگرانی و دغدغه ای برای سال های متمادی از آن استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع