شعبه

تهران-کرج

ارسال ایمیل

info@pardisangostar-co.com

مراحل نصب سرامیک روی ایزوگام

گاهی برخی از افراد تصمیم به نصب سرامیک روی ایزوگام ساختمان خود را دارند، مهندسین نصاب ایزوگام کار شرکت پردیسان گستر با توجه به تجربه ی زیادی که در این حرفه دارند، توصیه می کنند که به هیچ وجه از چسب برای اجرا و نصب سرامیک روی ایزوگام استفاده نکنید. به این دلیل که برای این نوع پروژه ها بهتر است، که قبل از انجام عملیات سرامیک کاری، سطح مکان مورد نظر را با یک لایه ی نازک از سیمان صاف و یکنواخت نمود.

البته توجه به این نکته لازم است که این لایه اصلا نباید به شکل قطور اجرا شود. در صورتی که محیط مورد نظر شما برای این گونه فعالیت ها محدود باشد، به این صورت که شما نمی توانید از سیمانی حتی با قطر و ضخامت کمی هم استفاده نمایید، با توجه به این امر  شما این امکان را خواهید داشت که از چسب های پلیمری جهت نصب سرامیک روی ایزوگام استفاده نمایید. قطر این چسب های پلیمری اغلب از یک میلی متر کمتر هستند.

نصب سرامیک روی ایزوگام

نکات ایمنی در هنگام نصب سرامیک روی ایزوگام

  • در صورتی که سطح مورد نظر عایق کاری شده ای که قرار است بر روی آن سرامیک نصب کرد، برای اجرا مناسب و آماده نباشد، پیش از انجام هر کاری باید آن را با یک پرایمر با کیفیت و مناسب ایزوگام و یا سیمان آماده سازی کنید، که معمولا برای انجام این کار از توری مرغی و یا توری پلیمری استفاده می کنند تا در نهایت بتوان نصب سرامیک روی ایزوگام را انجام داد.
  • اگر شما هنوز برای ایزوگام کاری ساختمان خود اقدام به خرید نکرده اید بهتر است، که به منظور نصب ایزوگام مربوطه از ایزوگام های تک لایه ی بدون فویل استفاده کنید، به این دلیل که این گونه عایق ها علاوه بر چسبندگی بیشتری که دارند، دارای قیمت مناسب تری نیز بوده و به این ترتیب شما با خرید خود در هزینه ها نیز صرفه جویی کرده، بنابراین هزینه ی نصب سرامیک روی ایزوگام برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود.
  • همان طوری که همگی می دانید اجسامی که دارای پایه و لبه های تیزی هستند، چنانچه بر روی پشت بام قرار بگیرند، می توانند باعث آسیب دیدن و خرابی ایزوگام شما شوند، پس با این حال در زمان نصب سرامیک روی ایزوگام ساختمان خود باید مواظب لبه های تیز آن ها نیز باشید، تا با وجود آن ها به ایزوگام زیر کار صدمه ای وارد نشده و آب بندی که اجرا کرده اید، هم دچار مشکل نشود.
  • لازم است بدانید که بار اضافی بر روی ایزوگام موجب آسیب دیدن عایق شما می شود، پس در این صورت، زمان اجرای سرامیک روی ایزوگام باید از ایجاد بار اضافی و سنگین بر روی ایزوگام خودداری کرد.

محافظت از ایزوگام در زمان نصب سرامیک 

یک اجرای نادرست و غیر استاندارد در سرامیک کاری بر روی هر نوع عایق رطوبتی همچون ایزوگام این امکان را دارد که ایزوگام شما را دچار خرابی و نشتی نماید. به همین دلیل محافظت از ایزوگام در زمان نصب سرامیک بر روی آن توسط شرکت پردیسان گستر یک عملیات بسیار ضروری و حساس است، که موجب می شود تا با انجام آن آسیبی به عایق شما وارد نشود. در راستای انجام عملیات نصب سرامیک روی ایزوگام و این که پروژه ی شما به خوبی اجرا شود، باید به دو نکته ی مهم و اساسی توجه کرد، که ما در اینجا قصد داریم آن ها را برای شما بازگو نماییم:

  1. نکته ی اول این است که مطمئن شوید، ایزوگام شما بر روی سطح مورد نظر به خوبی و به طور کامل چسبیده است، که برای انجام درست این کار حتما باید سطح مربوطه مناسب باشد. چرا که در غیر این صورت شما باید زیرسازی سطح را به صورت صاف و یکدستی به کمک سیمان‌ کاری و یا پرایمر ایزوگام انجام دهید تا در نهایت بتوانید نصب سرامیک روی ایزوگام را به خوبی اجرا کنید.
  2. نکته ی بعدی که باید در اجرای آن دقت و توجه بیشتری داشته باشید، این است که در زمان نصب سرامیک روی ایزوگام اقدامات لازم را باید قبل از نصب رعایت کنید، که تمامی این موارد را ما در بالا به طور کامل برای شما کاربران گرامی شرح دادیم.

علل اجرای سرامیک روی ایزوگام

یکی از جمله علل اجراب سرامیک روی ایزوگام این است، که در عصر امروزی جهت جلوه بخشیدن بر زیبایی پشت بام ها و یا محیط های دیگری که در معرض رطوبت قرار دارند، از سرامیک و یا موزاییک بر روی آن ها استفاده می کنند، که با این کار علاوه بر زیبایی ظاهری می تواند استحکام و مقاومت خوبی نیز بر روی آن ها داشته باشد.

این عملیا، همان طوری که در بالا نیز به آن پرداختیم، باید با دقت بسیار بالایی بر روی عایق اجرا شده تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود. شما مشتریان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره به سایت پردیسان گستر مراجعه نموده و اطلاعات مورد نظر خود را از کارشناسان مشاور ما دریافت نمایید.

روش اصولی اجرای موزاییک پشت بام

ما در شرکت پردیسان گستر با توجه به نصابان متخصصی که در زمینه ی عایق کاری پشت بام ها و همچنین نصب موزاییک روی ایزوگام داریم، در اینجا قصد داریم تا به بررسی و رفع نشت پشت بام ها برای شما مشتریان عزیز بپردازیم و تجربیات خود را در این حوزه برای شما سروران گرامی ارائه دهیم، که در این صورت بعد از موزاییک کاری پشت بام خود، مشکلی برای پشت بام شما ایجاد نشود، پس در ادامه با ما همراه باشید.

نصب موزاییک روی ایزوگام

در دنیای پیشرفته ی امروزی از پشت بام ها علاوه بر نقش حفاظتی که دارند به عنوان حیاط نیز می توان استفاده کرد، بنابراین جهت کفپوش پشت بام ها از مصالح ساختمانی مختلفی نظیر سنگ، سرامیک، کاشی، ایزوگام طرح دار و … می توان استفاده کرد؛ که موزاییک یکی از این مصالح کاربردی است و البته بهترین گزینه ی مناسب برای استفاده است که به موزاییک پشت بامی معروف می باشد.

مزیت های اجرای موزاییک روی ایزوگام

 اجرای موزاییک روی ایزوگام دارای مزیت های متعددی می باشد، که عبارتند از:

  • دارای وزن کمی بوده و سبک باشد.
  • در برابر سرما، گرما و رطوبت از مقاومت خوبی برخوردار باشد.
  • مقاومت لازم در برابر ضربات احتمالی و فشار را داشته باشد.
  • لیز نباشد و …

دلایل مهم در بحث نصب موزاییک روی ایزوگام

در زمان اجرای موزاییک روی ایزوگام همانند سرامیک روی ایزوگام حتما باید روی عایق را پیش از ریختن ملات موزاییک کاری یک لایه نازک سیمان، چسب بتن و یا پودر سنگ الک شده اجرا نمایید، برای سهولت کار شما می توانید این دوغاب را با جارو های کارواشی بر روی ایزوگام اجرا کنید. این امر موجب می شود که وسیله های موزاییک کاری همانند فرغون، بیل، ماله و … به ایزوگام سطح مورد نظر صدمه ای نزده و همچنین وزن سنگین ملات و موزاییک مستقیم بر روی ایزوگام قرار نگیرد.

مراحل نصب موزاییک روی ایزوگام

پس از عملیات عایق کاری ایزوگام و یا قیرگونی پشت بام ها، شما باید سطح عایق کاری را به طور دقیق بررسی نمایید و تمام نقاطی از ایزوگام را که دچار آسیب شده اند را ترمیم نمایید و به طور کلی سطح پشت بام را تمیز کرده که هیچ گونه شن و ماسه و یا چیزی بر روی آن باقی نماند، که موجب سوراخ شدن عایق شود.

پس از انجام عملیات زیرسازی، حالا نوبت به اجرای موزاییک روی ایزوگام می‌ رسد. برای انجام این کار ابتدا باید در هر گوشه از کف پشت بام، اقدام به قرار دادن یک موزاییک و ریسمان کشی جهت ایجاد تراز کردن نموده و فاصله بین آن ها را با موزاییک پر نمایید و با استفاده از تیشه مخصوص به موزایییک ها ضربه زده تا به ملات بچسبند.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت و چگونگی نصب موزاییک روی ایزوگام به آدرس نمایندگی پردیسان گستر مراجعه و یا با شماره های درج شده در سایت این شرکت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع