شعبه

تهران-کرج

ارسال ایمیل

info@pardisangostar-co.com

پیدا کردن نشتی سقف

دیدن نشتی  سقف یکی از صحنه‌ های ناخوشایندی می باشد که ممکن است در هر خانه ای با آن مواجه شد و از جمله نشانه‌ های آن وجود لکه های زرد نم و رطوبت در سقف می ‌باشد. ‌شرکت پردیسان گستر جهت پیدا کردن نشتی سقف می تواند بهترین کمک را در این راستا برای شما انجام دهد.

این مشکل یعنی نشتی سقف می‌تواند علل متفاوتی نظیر ترکیدگی لوله آب و یا خرابی و ایراد در ایزوگام و یا نصب آن در پشت ‌بام داشته باشد. تنها چیزی که در این شرایط بسیار اهمیت دارد، پیدا کردن و برطرف نمودن سریع این نشتی و ممانعت از ایجاد خسارت ‌های جبران ناپذیر احتمالی می باشد.

در صورت عدم مراقبت صحیح از ایزوگام خود، نشتی سقف می تواند آسیب جدی به ساختمان منزل شما وارد کند. قبل از تعمير سقف سوراخ شده، منبع نشت را پیدا کرده و آن را برطرف نمایید.

متخصصان شرکت ما در این زمینه پس از يافتن محل نشتی آب در سقف، تعمير و برطرف کردن آن، آب را از مکان مورد نظر تخلیه کرده و اقدامات مناسب را جهت تعمير سقف انجام می دهند. شما کاربران عزیز می توانید برای اطلاع از هر نوع سوالی در این باره با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

نشتی سقف

علت نشتی سقف

به منظور پیدا کردن علت نشتی سقف و اینکه شما در کدام طبقه زندگی می‌ کنید و در کدام قسمت نم را مشاهده کرده اید، می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. چرا که اگر شما در آخرین طبقه ساختمان خود ساکن بوده و سقف خانه پشت ‌بام آپارتمان تان می باشد، بنابراین علت اصلی آن به طور معمول از عایق ‌بندی ساختمان است.ما در اینجا به دلایلی از این دست برای شما مخاطبین عزیز اشاره می کنیم، با ما همراه باشید.

اگر در طبقات دیگری جز طبقه آخر زندگی می کنید، واحد بالایی ساختمان شما مشخص می کند، که علت نشتی آب از سقف تان چیست؟ شما می توانید با متخصص مورد نظر تماس گرفته تا شما را در این حیطه راهنمایی کند. در چنین مواقعی که سقف خانه شما کف خانه دیگری است باید جهت برطرف کردن این مشکل موارد گفته شده در زیر را بررسی نمود.

  • حمام: شما می توانيد هر يك به همسايه بالایی تان بگوييد که به مدت مثلا یک روز از حمام استفاده نكند تا اطمینان حاصل نمایید كه نشتی از آن قسمت نیست.
  • توالت: زمانی که لوله كاسه توالت همسايه بالايی شل شده باشد، هر بار كه آن ها، آب را باز مي کنند و يا فلاش تانك كار می كند، ممكن است شما با این مشكل یعنی نشتی آب و نم دادن سقف مواجه باشید.
  • شستن كف: از دیگر علائم نشتی و چكه كردن آب از سقف منزل شما می تواند اين علت باشد كه همسايه بالایی تان ممكن است كف خانه اش را بشويد. چرا که در اكثر سازه های آپارتمانی به علت عدم مصرف هزینه های بیشتر از عایق کاری كف خودداری کرده، بنابراین ‌شستن كف خانه مي تواند باعث چكه كردن آب از سقف همسایه پایینی شود.

در صورتی که در طبقه آخر ساختمان خود نیز زندگی می کنید، چك كردن عایق و اطمینان از سلامت و سوراخ نشدن آن نیز واجب می باشد، شما در چنین مواقعی باید

صبر کرده تا سقف خشك شود و سپس به بالاي پشت بام رفته و عایق را چک نمایید. اگر سقف شما از نوع شيروانی هایی با تكه های کوچک است، اطراف هر يك از اين تكه ها ممکن است نشت داده و باید آن را بررسی کرد تا متوجه شوید که آيا خراب شده و يا خير. در صورتی که عایق شما نياز به ترمیم و یا تعويض داشته باشد، متخصصان حرفه ای مجموعه پردیسان گستر آماده خدمت رسانی به شما مشتریان محترم در این حیطه می باشند.

روش فوری جهت مقابله با نشتی آب از سقف

یکی از ساده ترين كار ها و روش فوری جهت مقابله با نشتی آب از سقف اين است كه پلاستیکی به اندازه ای بيش از محل نشتی را در زیر محل مورد نظر پهن کرده، چرا که قرار دادن يك پلاستیک در زیر سطل یا ظرف، مانع از خیس شدن کف و مبلمان شما خواهد شد، همچنين از كثيف شدن كف زمين نیز به علت خاك و يا گچی كه از سقف می ريزد كمك می کند. در صورتی که سقف منزل شما به علت بارش باران بوده و از محل نشت نیز باخبر هستید می توانید پلاستیکی پیش از شروع باران بر روی پشت بام خود کشیده و پس از اتمام باران با کارشناسان ما در نمایندگی پردیسان گستر جهت رفع این مشکل تماس بگیرید.

معمول ترین دلایل نشتی آب از سقف

به‌ طور کلی از معمول ترین دلایل نشتی آب از سقف می‌ تواند یکی از علل زیر باشد:

  • گرفتگی و مسدود شدن لوله فاضلاب
  • ترک‌ خوردگی، شکاف و شکستگی در عایق ‌بندی ساختمان
  • ایراد و صدمه در ایزوگام
  • نشتی و ترکیدگی لوله آب ساختمان
  • عدم نصب استاندارد ایزوگام در پشت‌ بام
  • وجود ترک و روزنه در دیوار و سقف ساختمان
  • از بین رفتن، پوسیدگی و خرابی در کف خواب فلزی ناودان
  • وجود برآمدگی و طبله ها در عایق
  • صدمه و خرابی در عایق رطوبتی به خاطر وسایل سنگینی همچون کولر

علائم و نشانه های نشتی سقف ساختمان

توجه داشته باشید که احتمال نشتی آب در ساختمان‌ ها و منازل قدیمی بسیار بیشتر از ساختمان ‌های جدید می باشد، علت این امر روش لوله‌ کشی غیر درست و اصولی می باشد. خانه‌ های ویلایی و یا منازلی که در آخرین طبقه از ساختمان خود ساکن هستند و سقف آن ‌ها پشت بام محسوب می‌ شود، ممکن است به علت ایراد و خرابی در ایزوگام، سقف دچار نشتی آب شود.

از جمله علائم و نشانه های نشتی سقف ساختمان زرد شدن قسمت نشتی می باشد. گاهی نیز احتمال دارد که این نم به رنگ مشکی نمایان شود، علت آن نیز به خاطر وجود قارچ و کپک در محل نشتی می باشد.با مشاهده ی کوچک ترین لکه و آثار نشتی در منزل خود باید هر چه سریع تر به یک نمایندگی خوب مانند پردیسان گستر جهت بازدید و بررسی سقف و برطرف کردن این مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن مراجعه نمایید.

پیدا کردن نشتی سقف آشپزخانه، حمام و سرویس ‌های بهداشتی 

برخی از پیمانکاران بر این باورند که با کاشی‌ کاری و سرامیک در کف آشپزخانه، حمام و سرویس‌ های بهداشتی، جلوی نشتی را می توان گرفت و به ‌عنوان عایق ‌بندی از آن ها استفاده می ‌کنند. در صورتی که این چنین نبوده، چرا که اگر کاشی‌ کاری به طور صحیحی هم انجام گیرد پس از مدتی به دلیل شست و شوی دائم حمام و سرویس ‌های بهداشتی و همچنین استفاده از مواد شیمیایی جهت نظافت، منافذ و درز های بین کاشی‌ ها و سرامیک از میان رفته و از این طریق نم و رطوبت به سقف طبقه پایین نفوذ کرده و سبب نشتی سقف می‌ شود.

جهت پیدا کردن نشتی سقف آشپزخانه، حمام و سرویس ‌های بهداشتی در طبقاتی که سقف آن ‌ها پشت بام نمی ‌باشد، دو روش وجود دارد.

  1. در روش اول پس از پیدا کردن علت نشتی که ممکن است عللی همچون نشت از طریق درز کاشی ‌های حمام و سرویس بهداشتی بوده و یا از طریق ترک ‌خوردگی لوله ها باشد، ‌جهت برطرف کردن این نوع نشتی باید تمام کاشی ‌ها و سرامیک محل مورد نظر را کنده تا به بخش عایق‌ کاری سقف برسید و پس از آن عایق‌ کاری را دوباره به‌ صورت کاملاً دقیق و صحیح انجام داد. در این روش می‌ توان برای محکم‌ کاری و جلوگیری از پیش آمدن مجدد چنین مشکلی از دو مرحله قیرگونی استفاده نمود و سپس یک‌ لایه ایزوگام را نیز بر روی آن نصب کرد.
  2. در روش دوم دیگر نیازی به کنده کاری نبوده ولی باید کاشی ‌ها و سرامیک سقف را با دوغاب و یا مواد مورد نظر دیگر جهت درز بندی استفاده کرده و سپس بر روی آن ‌ها نیز یک‌ لایه ایزوگام را نصب نمود. در نهایت هم یک ردیف کاشی و یا سرامیک را اجرا کرده و بدین صورت عایق ‌بندی را به‌ طور کامل به پایان برسانید.

اقدامات و ایمنی لازم در زمان نشتی آب از سقف ساختمان

در صورتی که در سقف منزل خود نشانه ‌هایی از نشتی آب نظیر تغییر رنگ سقف و یا چکه‌ های آب را مشاهده نمودید، لازم است تا اقدامات و ایمنی لازم در زمان نشتی آب از سقف ساختمان را قبل‌ از برطرف کردن نشتی رعایت کنید.برخی از این اقدامات عبارتند از:

  • اولین نکته ی ایمنی که رعایت آن بسیار حائز اهمیت می باشد، این است که به‌ هیچ‌ وجه در زیر قسمت نشتی آب از سقف قرار نگیرید. چرا که هر لحظه این امکان وجود دارد که سقف فرو ریخته و سبب رخ دادن خسارت ‌های جانی و مالی دیگری شود.
  • از دیگر اقدامات لازم این است که تمامی وسایل را از زیر قسمت نشتی سقف دور کرده و محدوده مربوطه را تا جای ممکن خالی کنید.
  • در صورتی که در طبقه بالای خود همسایه دارید، او را از ترکیدگی لوله و نفوذ آب به سقف خود آگاه نموده و از او بخواهید که فلکه آب را سریعا ببندد.
  • چنانچه نشتی آب در مجاورت و نزدیکی لامپ و یا پریز برق باشد، شما باید به‌ سرعت فیوز برق را قطع کرده تا از حادثه برق‌ گرفتگی احتمالی نیز جلوگیری نمایید.
  • اگر شما در طبقه آخر ساکن هستید و علت نشتی در سقف از عایق پشت‌ بام بوده، باید از بسته بودن شیر آب و جریان نداشتن آن مطمئن شوید.

    در آخر بعد از انجام کلیه اقدامات گفته شده شما باید به یک مرکز با تجربه و متخصص در این زمینه مانند پردیسان گستر تماس گرفته و درخواست یک کارشناس متخصص را ارائه دهید.

چگونگی ترمیم ایزوگام در زمان نشتی سقف

چگونگی ترمیم ایزوگام در زمان نشتی سقف به علت صدمه در عایق رطوبتی، به این شکل می باشد که ابتدا بخشی از ایزوگام را که دچار خرابی شده، نصاب ایزوگام کار مجرب و کاربلد شناسایی‌ کرده و این قسمت آسیب ‌دیده را ابتدا برش داده و سپس توسط حرارت از پشت بام جدا می کنند.

پس از این کار تکنسین مربوطه یک قطعه جدید ایزوگام با کیفیت و مرغوب را به اندازه ی قطعه بریده‌ شده، آماده کرده و آن را به‌ جای عایق کنده شده قرار می دهد و به‌ این صورت نشت یابی اصولی را انجام می دهند.

ولی در صورتی‌ که نشتی آب سقف از ترک ‌خوردگی و یا شکاف در ایزوگام باشد، نصاب ایزوگام از چسب ‌های مخصوصی همچون چسب ماستیک، این شکاف‌ ها و درز های ایزوگام را پر می کند و بدین صورت از نفوذ آب و نم به داخل سقف جلوگیری به عمل می آورد.شما مشتریان عزیز جهت محکم‌ کاری در عایق‌ بندی پشت‌ بام ساختمان خود می ‌توانید یا از قیروگونی بهره برده و یا از چند لایه ایزوگام بر روی هم ‌جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت نیز استفاده نمایید.

رفع نشتی آب از سقف های شیروانی

اگر سقف منزل شما به صورت شیروانی است و دچار نشتی شده، برای برطرف کردن این نشتی راه‌ حل ‌های مختلفی وجود دارد.

لازم به ذکر است که بدانید سقف‌ های شیروانی از ورقه ‌های فلزی ساخته شده اند که شباهت زیادی به سفال دارند و توجه داشته باشید که عایق رطوبتی در زیر این لایه‌ ها قرار گرفته است. علت نشتی آب از سقف می ‌تواند، شکستگی و یا خرابی این ورقه ها در اثر ضربات احتمالی و یا پوسیدگی باشد و یا اینکه علت آن می ‌تواند از هم‌ پوشانی غیر استانداردی نیز باشد. در این‌ صورت برای رفع نشتی آب از سقف های شیروانی باید عایق رطوبتی و سفال‌ ها را به طور کامل تعویض کرده و آن ها را دوباره نصب نمایید.ناگفته نماند که ایزوگام سقف های شیروانی می تواند در جلوگیری از بروز نشتی سقف بسیار کمک کننده باشد.

هزینه ترمیم ایزوگام جهت جلوگیری از پیدایش نشتی در سقف

هزینه ترمیم ایزوگام جهت جلوگیری از پیدایش نشتی در سقف به عواملی مانند میزان شکستگی و پوسیدگی، درز و شکاف، متراژ قسمت ترمیمی، عمق خرابی محل عایق‌ کاری و … بستگی دارد و کارشناسان مربوطه تنها در صورت مشاهده محل مورد نظر و بررسی آن به صورت تخصصی می ‌توانند هزینه دقیق ترمیم را اعلام نمایند. به‌ همین علت نمی‌ توان قیمت مشخص شده ای را برای ترمیم ایزوگام در نظر گرفت.

شرکت پردیسان گستر واقع در استان تهران و البرز تمامی خدمات مربوط به ترمیم و لکه گیری ایزوگام را با بهترین کیفیت‌ و کارایی برای شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. کلیه نیرو های مشغول به کار در این مرکز به صورت کاملا حرفه ای آموزش ‌دیده و مجرب هستند و در کار خود بسیار مسلط و دقیق می ‌باشند. شما می توانید در صورت نیاز به درخواست یک متخصص جهت رفع نشتی آب از سقف با شرکت پردیسان گستر تماس حاصل نموده و درخواست خود را توسط کارشناسان ما ثبت نمایید.

5/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع