شعبه

تهران-کرج

ارسال ایمیل

info@pardisangostar-co.com

تفاوت ایزوگام سردسیر و گرمسیر

در توضیح موارد تفاوت ایزوگام سردسیر و گرمسیر باید به این نکته توجه داشته باشید که انواع عایق های رطوبتی با مشخصاتی ویژه برای مناطق گرمسیر و مناطق معتدل و یا سردسیر به صورت جداگانه تولید می شوند. ایزوگام نیز از جمله عایق های رطوبتی است که متناسب با سطح مورد نظر و همچنین نیازهای محل نصب و یا زمان نصب در انواع مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می‌ گردد. صرف نظر از انواع مختلف ایزوگام، یکی از انواع اصلی ایزوگام که در بازار ایزوگام کشور موجود می باشند، ایزوگام‌ های سردسیری و گرمسیری هستند و بسته به اینکه شرایط دمایی محیط اجرای پروژه چگونه است و نصب ایزوگام در چه فصلی از سال انجام می شود، انتخاب نوع مناسب ایزوگام برای انجام می شود.

به طور کلی عایق رطوبتی مورد استفاده باید با شرایط جوی محیط سازگار باشد. در صورتی که ایزوگام در مناطق گرمسیری نصب شود باید تحمل حرارت های بالا را داشته باشد و اگر در مناطق سرد نصب می شود باید در درجات منفی به خوبی مقاومت داشته باشد.

 بهترین نوع ایزوگام برای مناطق گرمسیری، ایزوگام پلیمری پلاستیکی است و عایق رطوبتی پلیمری الاستیکی نیز به عنوان بهترین ایزوگام مخصوص مناطق سردسیر شناخته می شود. در ادامه ی این مطلب با انواع ویژگی‌ های هر یک از این دو نوع ایزوگام و همچنین تفاوت‌ های ایزوگام سردسیر و گرمسیر آشنا می شویم.

تفاوت ایزوگام سردسیر و گرمسیر

ایزوگام گرمسیری

در این قسمت به منظور مقایسه بهتر و همچنین بررسی بیشتر موارد تفاوت ایزوگام سردسیر و گرمسیر، با ایزوگام گرمسیری بیشتر آشنا می شویم. ایزوگام گرمسیری در مناطق گرمسیر که دمای هوا در بیشتر مدت سال گرم است و مقدار بارش باران هم معمولا کمتر است، مورد استفاده قرار می‌ گیرد. مواد اولیه‌ ی مورد استفاده برای تولید این نوع ایزوگام به شکلی است که در دمای بالاتری ذوب نشوند و در گرمای تابستان از سطح پشت بام یا دیوارها جدا نشود.

همچنین در زمان نصب، برای چسباندن این نوع ایزوگام به سطح از گرمای بیشتری باید استفاده شود. شرکت پردیسان گستر به عنوان نمایندگی انواع عایق های رطوبتی از جمله  ایزوگام در تهران  و کرج، از انواع  ایزوگام های درجه   یک متناسب با  سطح مورد نظر و همچنین متناسب با شرایط آب و هوایی محل اجرای پروژه استفاده می کند تا عایق مورد نظر در شرایط محیط بالاترین کیفیت و طول عمر را داشته و بیشترین میزان رضایت مشتریان را نیز در پی داشته باشد. 

ایزوگام سردسیری

در این بخش در راستای بررسی تفاوت ایزوگام سردسیر و گرمسیر، به توضیح مشخصات و کاربرد ایزوگام سردسیری می پردازیم.

این نوع ایزوگام برای مناطقی که شرایط آب و هوایی آن به گونه ای است که در بیشتر اوقات سال سرمای هوا زیاد است، کاربرد دارد. مقاوت دمایی در برابر سرمای زیاد و خشک نشدن و ترک برنداشتن در اثر سرما، از جمله ویژگی های اصلی ایزوگام سردسیری است.

برای نصب این نوع ایزوگام، به دمای کمتری نیاز است و همچنین نصب آن را می‌ توان در فصول سردتر سال نیز انجام داد. هر چند که به طور کلی بهتر است در هنگام نصب ایزوگام، دمای هوا بسیار سرد نباشد تا چسبندگی لازم بین ایزوگام و سطح مورد نظر به وجود بیاید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی انواع عایق های رطوبتی و همچنین آگاهی از موارد تفات ایزوگام سردسیر و گرمسیر می توانید به صورت حضوری به آدرس نمایندگی های مختلف شرکت ایزوگام نوین در تمامی مناطق تهران و کرج مراجعه کرده و یا با همکاران ما در این نمایندگی ها تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما در این مجموعه پاسخ گوی تمامی سؤالات شما خواهند بود.

ایزوگام سردسیر بهتر است یا گرمسیر؟

در هنگام عایق کاری یک سطح، برای انتخاب اینکه ایزوگام سردسیر بهتر است یا گرمسیر، باید با ویژ گی ها و تفاوت ایزوگام سردسیر و گرمسیر آشنا شویم.

  • در حال حاضر مرغوب ترین انواع عایق های رطوبتی، ایزوگام پلیمری پلاستیکی است که مخصوص آب و هوای معتدل و گرمسیر و در درجه بعدی ایزوگام پلیمری الاستیکی است که مخصوص آب و هوای سردسیر است. ایزوگام های پلیمری از جنس الاستیکی با نام ایزوگام های نوع BPE شناخته می شوند و مخصوص آب و هوای سردسیر هستند، بنابراین با دوام و انعطاف پذیری بالا ساخته می شوند تا در دماهای پایین دچار ترک و یا شکستگی نگردند و کارایی خود را از دست ندهند.
  •  در ساخت هر دو نوع این ایزوگام ها، از قیر خالص ۷۰ – ۶۰ پالایشگاهی استفاده می شود. کیفیت محصول نهایی نیز به این ترتیب ارتقا می یابد.
  • انتخاب نوع ایزوگام باید با دقت انجام شود و برای رسیدن به کیفیت و کارایی مطلوب، باید از بهترین نوع ایزوگام متناسب با سطح مورد نظر و شرایط آب و هوایی محل اجرای پروژه استفاده شود. در انتخاب بهترین ایزوگامبرای سطوح مختلف در ساختمان، اولین گام این است که انتخاب ایزوگام بر اساس اقلیم آب و هوایی محل اجرای عایق کاری انجام گیرد.
  • انعطاف ایزوگام هم مهم است و باید در شرایط آب و هوایی مختلف انعطاف لازم را داشته باشد. دقت کنید که برای مناطق سردسیر باید این میزان انعطاف مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود محصول مورد نظر قابلیت استفاده در این منطقه را دارد یا خیر.
  •  بدین ترتیب برای مناطقی که غالب آب و هوای آن در فصول مختلف سال، سرد است، از ایزوگام سردسیری و برای مناطقی که  غالبا دارای آب و هوای گرم است، از ایزوگام گرمسیری باید استفاده شود.
  • محل اجرای ایزوگام هم دارای اهمیت زیادی است، بنابراین، این موضوع که چه قسمتی از ساختمان باید عایق کاری شود نیز باید مورد توجه قرار گیرد. عایق های رطوبتی در انواع مختلف تک لایه، دولایه و سه لایه، ساده و روکش دار و یا ایزوگام طرح دار، ایزوگام مایع، ایزوگام سنگریزه ای، ایزوگام استخر  و همچنین ایزوگام گرمسیری و سردسیری تقسیم بندی می شوند که بنا بر تمامی شرایط سطح مورد نظر، باید نوع عایق مناسب انتخاب شده و سپس این نوع ایزوگام باید از میان برترین برندهای ایزوگام موجود در کشور تهیه شود تا دارای کیفیت بالا و طول عمر مفید بالایی نیز باشد.

تفاوت ایزوگام سردسیر و گرمسیر چیست؟

آن چه که موجب ایجاد تفاوت بین انواع عایق های رطوبتی می شود تا برای استفاده در مناطق مختلف سردسیری و گرمسیری مناسب باشند، کیفیت مواد اولیه مورد استفاده برای تولید آن ها و میزان مقاومت ایزوگام در برابر سرما و گرما می باشد. برخی از موارد تفات ایزوگام سردسیر و گرمسیر عبارتند از این که:

۱) از جمله موارد ظاهری در مورد تفاوت ایزوگام سردسیر و گرمسیر این است که ایزوگام سردسیری دارای ضخامت، وزن و قطر بیشتری است.

۲) ایزوگام های مخصوص مناطق سردسیر از مواد پلیمری الاستیکی ساخته می شوند در حالی که ایزوگام های مخصوص مناطق گرمسیر از مواد پلیمری پلاستیکی ساخته می شوند.

۴) از جمله موارد تفاوت ایزوگام سردسیر و گرمسیر که موجب تفاوت در ویژگی های آن ها نیز می شود، فرمول ساخت و تولید متفاوت این دو نوع ایزوگام و استفاده از مواد اولیه متفاوت نیز در تولید آن ها می باشد.

۵) مقاومت ایزوگام گرمسیری در دمای ۰ تا ۱۲۰ درجه و یا مقاومت ایزوگام سردسیری در دماهای ۵- و ۱۰- و ۲۰- از عمده تفاوت های انواع ایزوگام گرمسیری و سردسیری است.

به طور کلی می توان گفت که در این زمینه مهم ترین تفاوت ایزوگام سردسیر و گرمسیر میزان مقاومت آن ها در دماهای گوناگون و در برابر گرما و سرما است.

۶) ایزوگام ویژه مناطق سردسیر انعطاف پذیری بالاتری نسبت به ایزوگام ویژه مناطق گرمسیر دارد تا بتواند در برابر آب و هوای سرد مقاوم باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *