شعبه

تهران-کرج

ارسال ایمیل

info@pardisangostar-co.com

نصب ایزوگام سنگریزه ای

ایزوگام  سنگریزه ای  مانند ایزوگام های معمولی یک عایق رطوبتی است که برای عایق ‌بندی سطوح مختلف همچون پشت ‌بام ‌ها، استخر ها و سطوح دیگر استفاده می ‌شود. تفاوت ایزوگام های سنگریزه ای در این است که لایه بیرونی این نوع ایزوگام ها به ‌جای یک‌ لایه روکش آلومینیوم، از یک‌ لایه سنگریزه تشکیل‌ شده است.

مواد اولیه ی این عایق رطوبتی پیش ساخته عبارتند از: تیشو یا پشم‌ شیشه، پلی استر، قیر و سنگریزه.این نوع ایزوگام دارای تنوع رنگ می باشد و در رنگ ‌هایی مانند سبز، سفید، طوسی، قرمز و غیره تولید و به بازار عرضه می شود.

شرکت پردیسان گستر به عنوان نمایندگی رسمی ایزوگام در تهران و کرج، انواع متنوع این نوع ایزوگام را با رنگ های مختلف با کیفیت بالا به مشتریان خود در این مناطق عرضه می کند. شما همشهریان عزیز ساکن در تهران و کرج، با مراجعه به نمایندگی های مختلف این شرکت، علاوه بر تهیه ی این نوع از ایزوگام با قیمتی مناسب، می توانید از خدمات پس از فروش بی نظیر ارائه شده توسط این شرکت نیز بهره مند گردید

ایزوگام سنگریزه ای

ویژگی های ایزوگام سنگریزه ای

ایزوگام سنگریزه ای دارای قدرت عایق بندی بسیار بالایی است و مقاومت خوبی در برابر آسیب ‌های بیرونی دارد. از این نوع ایزوگام ها برای عایق‌ بندی روف گاردن ها، استخر ها، پشت ‌بام ‌ها و غیره استفاده می شود که علاوه ‌بر دوام و نفوذ ناپذیری بالا، جنبه تزیینی نیز دارند. 

ضخامت آن ها بین ۲ تا ۵/۵  میلی ‌متر است و وزن تیشو به‌ کار رفته در آن ‌ها بین ۶۰ تا ۱۲۰ گرم همراه پلی استر است که سبب می ‌شود این ایزوگام ها در شرایط سخت نیز دوام بیاورند.استحکام کششی این نوع ایزوگام بالا است و دارای مقاومت بسیار خوبی در مقابل اشعه یووی می ‌باشد.از دیگر ویژگی ‌های این ایزوگام ها نیز می‌ توان به انعطاف بالای آن‌ ها نسبت‌ به انواع دیگر ایزوگام ها و همچنین پایداری حرارتی ویژه ی آن ها اشاره کرد.

مراحل ساخت و تولید ایزوگام سنگریزه ای

ایزوگام های سنگریزه ای از مواد اولیه ای همچون پلی استر، قیر، سنگریزه، تیشو یا پشم‌ شیشه و سایر مواد افزودنی تشکیل ‌می شود.در ساخت این نوع ایزوگام، مواد تی شو که از شیشه ‌های بازیافتی تشکیل ‌شده و پلی استر که از بازیافت بطری ‌های پلاستیکی به وجود آمده ‌اند به یکدیگر بافته ‌شده و فشرده می ‌شوند. 

سپس در ادامه این لایه ی دو قسمتی، از مخزنی که حاوی شیره ی قیر و موادی مانند اتکتیک پروپلین، الیاف گونی و کنف است عبور داده‌ شده و به‌ اصطلاح قیراندود می ‌شود. پس‌ از گذشت این مراحل، این مواد از درون سه مخزن آب عبور داده‌ می شوند تا خنک شوند.

تا اینجا مراحل ساخت و تولید این نوع ایزوگام، مانند ایزوگام های معمولی بوده و مشابه با یکدیگر می باشند و تنها تفاوت آن ‌ها در موادی است که روی ایزوگام زده می ‌شود. پس‌ از مرحله ی قیر اندود با مواد، لایه‌ای از سنگریزه به ‌طور کامل بر روی ایزوگام چسبانده می ‌شود و در آخر بسته ‌بندی شده و به مراکز فروش ایزوگام انتقال داده می ‌شوند.

مزایا و معایب ایزوگام سنگریزه ای

از مهم ‌ترین مزایای این نوع از ایزوگام می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد‌:

  • داشتن ظاهری زیبا و استفاده از آن ‌ها در عایق‌ کاری مکان‌ های مختلف 
  • به دلیل وجود سنگریزه و شن در این نوع از ایزوگام ها، مقاومت و استحکام آن‌ها نسبت به ایزوگام‌ های معمولی بسیار بیشتر است
  • سنگریزه های موجود در لایه ی رویی این نوع ایزوگام، اشعه ی یو وی را به‌ خوبی به خود جذب کرده و از این‌ رو آسیب کمتری به لایه‌ های درونی ایزوگام وارد می ‌شود.
  • این نوع از ایزوگام ها دارای طول عمر بیشتری نسبت‌ به ایزوگام های معمولی هستند و به همین دلیل در مکان ‌هایی مانند استخر و روف گاردن بیشترین کاربرد را دارند.

از مهم‌ ترین معایب ایزوگام های سنگریزه ای نیز می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرم شدن سنگ ‌ریزه ‌های این ایزوگام ها به ‌ویژه در فصل تابستان که می ‌تواند بسیار آزار دهنده باشد
  • وزن بسیار سنگین این عایق ‌های رطوبتی هم سبب می ‌شود که مصرف این نوع از ایزوگام محدود باشد.

کاربرد ایزوگام سنگریزه ای

علاوه بر خاصیت عایق بندی، به دلیل زیبایی ظاهری این ایزوگام ها، در بسیاری از اماکن از آن ها استفاده‌ می شوند و دارای رنگ ‌های متفاوتی متناسب با نوع سطح عایق ‌کاری می ‌باشند. از این ایزوگام ها علاوه‌ بر نصب در استخر و روف گاردن، برای عایق ‌بندی دیوارهای بیرونی و نمای ساختمان و همچنین برای سقف‌های شیروانی که دارای ایرانت هستند نیز جهت عایق‌کاری بهره گرفته می ‌شود.

مجموعه ی موفق پردیسان گستر برای عایق کاری سطوح مختلف در تهران و کرج از ایزوگام سنگریزه ای درجه یک که از مواد اولیه ی مرغوب و با کیفیت بالا تولید شده اند، استفاده می کند. شمذ عزیزان جهت هماهنگی و یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به آدرس نمایندگی این شرکت مراجعه کرده و یا با شماره های ثبت شده در سایت این شرکت تماس حاصل فرمایید و با کارشناسان در این نمایندگی ها مشاوره کنید.

شرایط نصب ایزوگام سنگریزه ای

برای نصب و اجرای ایزوگام سنگریزه ای، سطح زیرین عایق ‌کاری باید کاملاً خشک و عاری از هر گونه گرد و خاک باشد. نصب عایق سنگریزه ای باید در هوایی کاملاً آرام و آفتابی انجام ‌شود و از نصب آن ‌ها بر روی سطوح مرطوب باید اجتناب شود. باید سعی شود که عایق‌ های رطوبتی بر روی آجر، سطوح فلزی و سرامیکی نصب نشوند؛ زیرا ایزوگام به‌ خوبی بر روی این سطوح نمی چسبد و به طور کلی ایزوگام بهترین چسبندگی را بر روی سطوح سیمانی و قیر خواهد داشت.

وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای ایزوگام سنگریزه ای

برای نصب این نوع از ایزوگام وسایلی مورد نیاز است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کپسول گاز مایع
  • فندک برقی
  • کمچه بنایی
  • ماله بند کشی
  • کفش چرم ساق‌ بلند کف صاف
  • تیغه دسته ‌دار لاستیکی
  • چراغ شعله پخش‌ کن
  • تیغ موکت بری
  • دستکش نسوز برزنتی
  • جارو دستی و همچنین خشک‌ کن

مراحل نصب ایزوگام سنگریزه ای

ایزوگام های سنگریزه ای مانند ایزوگام های معمولی به ‌صورت رول بسته ‌بندی شده اند و مراحل نصب و اجرای آن‌ ها نیز با ایزوگام های معمولی تفاوت چندانی ندارد و به صورت زیر می باشد:

  • در مرحله ی اول نصب این نوع ایزوگام ها، ابتدا سطح بام را تمیز و خشک می کنند.
  • در مرحله ی بعد مکانی که قرار است ایزوگام در آن‌جا قرار بگیرد، سیمانکاری شده و یکدست می ‌شود.
  • پس‌ از خشک شدن بستر، ایزوگام کار رول‌ های ایزوگام مورد نظر را باز کرده و از وسط رول شروع به حرارت دادن لایه زیرین کرده و عایق را به کف می‌ چسباند.
  • پس‌ از چسباندن عایق، سطح آن‌ ها را هم حرارت می دهند تا به‌ خوبی به یکدیگر بچسبند و از تمامی درز ها و شکاف ‌ها جلوگیری شود.

تنوع رنگ ایزوگام های سنگ ریزه ای

از آن جایی که ایزوگام های سنگریزه ای دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی در برابر آسیب ‌های بیرونی هستند، تحمل فشار و حرارت آن ‌ها بسیار بالا است. این ایزوگام ها در رنگ ‌های متنوعی تولید می شوند که هر کدام از رنگ‌ ها در عایق ‌بندی سطوح مختلف متناسب با نوع سطح مورد نظر استفاده می ‌شوند. برای مثال از رنگ سبز و سفید این نوع ایزوگام معمولا در عایق ‌بندی نمای دیوارهای بیرونی ساختمان‌ و همچنین سطوح شیبدار استفاده می ‌شود.

عایق ‌بندی مخازن آب شهری هم یکی از مهم‌ ترین روش‌ های حفظ و تأمین آب شرب می باشد که با توجه به کم ‌آبی موجود در وضعیت کنونی، باید از اتلاف آب در این مخازن جلوگیری شود. استفاده از رنگ طوسی این نوع ایزوگام ها، برای عایق ‌بندی این مخازن گزینه بسیار خوبی است و به دلیل مقاومت بالای این عایق‌ در برابر رطوبت و نفوذ ناپذیری بالا، از آن برای عایق‌ بندی در این سازه ها استفاده می شود.

تنوع رنگ ایزوگام های سنگ ریزه ای

قیمت ایزوگام سنگ ریزه ای در تهران و کرج

قیمت ایزوگام های سنگریزه ای مانند ایزوگام های معمولی بر اساس متراژ ایزوگام مصرفی بر حسب متر مربع محاسبه می شود. اما هزینه ی نهایی این نوع از ایزوگام ها بسته به نوع کیفیت مواد اولیه ی به‌ کار رفته در ساخت آن ‌ها و همچنین تغییرات قیمت بازار متفاوت است. از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت این ایزوگام ها نوع رنگ و همچنین کیفیت و مرغوبیت آن هاست. 

علاوه بر آن هزینه ی نصب این ایزوگام در سطوح مختلف مانند  نصب ایزوگام روی دیوار، نصب ایزوگام روی شیروانی، نصب آن بر روی مخازن آب و … نیز عامل دیگری است که بر قیمت آن تأثیر می گذارد. دستمزد روز ایزوگام کار برای مناطق مختلف از جمله نصب ایزوگام در تهران و یا  ایزوگام در کرج   متفاوت است.شرکت پردیسان گستر با با گرد آوری بهترین نصابان ایزوگام در کرج و تهران، بهترین و با کیفیت ترین عایق کاری را با مناسب ترین قیمت ایزوگام در تهران و کرج، در این مناطق به مشتریان خود ارائه می کند.

4/5 - (115 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *