شعبه

تهران-کرج

ارسال ایمیل

info@pardisangostar-co.com

اجرای آسفالت برای پارکینگ

از جمله پروژه های شرکت های آسفالت کاری، می توان به اجرای آسفالت برای پارکینگ اشاره کرد. به طور کلی اجرای آسفالت در سطوح مختلف از جمله پارکینگ تقریبا مشابه یکدیگر و مانند آسفالت کاری جاده انجام می گیرد. اما تفاوت آن ها در این است که با توجه به بسته بودن محیط پارکینگ، باید تمهیدات خاصی اندیشیده شود و نکات ایمنی ضروری به طور دقیق رعایت شوند. از این رو با افتخار اعلام می کنیم که در شرکت پردیسان گستر تمامی مراحل اجرای آسفالت برای پارکینگ، توسط تیم آسفالتکار متخصص که دارای تجربه و مهارت بسیار بالایی در این حوزه هستند، اجرا می شوند.

در این مجموعه علاوه بر استفاده از با کیفیت ترین مصالح و به روز ترین ابزار و تجهیزات آسفالت کاری، نهایت توجه و دقت لازم برای بالا بردن کیفیت پروژه، یه کار برده می شود. همکاران ما در این نمایندگی، علاوه بر ارائه ی خدمات آسفالت کاری در تهران، کرج و کلیه مناطق زیر مجموعه ی آن ها، انواع مصالح آسفالت کاری و مواد اولیه ی مورد نیاز این نوع پروژه ها را نیز با بهترین کیفیت عرضه می نمایند. شما عزیزان جهت اطلاع از قوانین و دستورالعمل های اجرای آسفالت در این نوع سطوح در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

اجرای آسفالت برای پارکینگ

نکات مهم جهت اجرای آسفالت برای پارکینگ

همان طور که گفته شد، اجرای آسفالت برای پارکینگ تفاوت چندان زیادی با اجرای آسفالت در سطوح دیگر ندارد. اما بدیهی است که به دلیل تفاوت متراژ سطح کار و به طبع آن تفاوت میزان حجم مواد اولیه، مسائل دیگر نیز دستخوش تغییر خواهند شد. البته توجه داشته باشید که علاوه بر میزان متریال و مواد اولیه، ممکن است نوع مصالح نیز تفاوت داشته باشد.

با تفاوت حجم مواد اولیه، از لحاظ چگونگی حمل مصالح مصرفی به محل پروژه نیز، باید جنبه ها و ابعاد مختلف مسئله در نظر گرفته شود. حتی گاهی ممکن است اجرای آسفالت در پارکینگ نیاز به تجهیزات و وسایل خاصی داشته باشد که در مورد این موضوع و همچنین تفاوت نوع آسفالت نیز در ادامه ی این مطلب بیشتر توضیح خواهیم داد.

معرفی انواع آسفالت برای پارکینگ

به طور کلی انواع آسفالت مورد استفاده برای پارکینگ و یا هر سطح دیگر در سه نوع  آسفالت گرم، حفاظتی و سرد طبقه بندی می‌ گردد.

۱)            آسفالت گرم

آسفالت گرم به آسفالتی گفته می شود که مواد اولیه ی آن را قیر و سنگدانه تشکیل می دهند و این مواد به صورت گرم با یکدیگر ترکیب می شوند و در نهایت نیز با همان گرما نیز بر روی سطوح مورد نظر پخش و سپس متراکم می شوند. بیشترین کاربرد این نوع آسفالت، استفاده از آن جهت روسازی سطوح است که خود این روسازی ها نیز از لحاظ دانه بندی سنگدانه ها و یا میزان ترکیبات مواد اولیه، به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

رویه یا توپکا: این نوع از آسفالت در واقع بالاترین لایه ی روسازی و لایه ای است که در تماس با بار محیط می باشد. نوع ساختار و مواد اولیه مصرفی در این نوع آسفالت باید به گونه ای باشد که توان و استقامت کافی برای تحمل فشار های وارده از سطح و یا تغییرات جوی را به خوبی داشته باشد.

آستر یا بیندر: این لایه در بین لایه ی توپکا و لایه ی زیرین آن با نام اساس قیری، قرار می گیرد.

اساس قیری: این نوع از آسفالت نبز در لایه ی روسازی، در واقع اولین لایه در هنگام اجرای آسفالت برای پارکینگ یا سطوح دیگر است، که روی لایه زیرین آن با نام زیر اساس و یا اساس قرار می گیرد. این لایه در مقایسه با لایه های آستر و توپکا، از دانه بندی درشت تری و همچنین قیر کمتری تشکیل شده است.

ماسه آسفالت: می توان گفت که این لایه از آسفالت نیز حاصل ترکیب ماسه و قیر است که در ضخامت های ۱۵ میلی متری و یا بیشتر برای مسطح سازی آسفالت های قدیمی به کار گرفته می شود.

آسفالت متخلخل: این نوع از آسفالت نیز حاصل ترکیب قیر خالص و مصالح سنگی شکسته شده در کارخانه های آسفالت سازی است. حقیقت این است که آسفالت متخلخل را نمی توان جزء روسازی آسفالت محسوب کرد، اما اغلب به عنوان یک جایگزین مناسب برای قشر توپکا به شمار می رود.

۲)            آسفالت حفاظتی

از انواع دیگر آسفالت برای پارکینگ می توان به آسفالت حفاظتی اشاره کرد که بیشتر برای رویه سازی استفاده می شود، مانند: قیرپاشی بر روی سطوح گوناگون اعم از خاک، شن، آسفالت، بتن و سپس پخش مصالح سنگدانه ای و یا استفاده از مواد اولیه ی پیش ساخته آسفالت.

از این نوع آسفالت‌ بیشتر جهت محافظت از سطح و افزایش دوام و ماندگاری آن در برابر سایش و لغزش استفاده می شود، اما برای بهبود وضعیت رویه ی آسفالت به صورت موقتی و کوتاه مدت نیز کاربرد دارد. سرعت و سهولت کار در اجرای این نوع آسفالت و همچنین عدم نیاز به تجهیزات ویژه نیز، موجب می شود تا از لحاظ قیمت و مدریت هزینه ها هم به صرفه تر از نوع آسفالت گرم باشد.

۳)            آسفالت سرد

آسفالت سرد نیز یک نوع دیگر از آسفالت است که از مخلوط مصالح سنگدانه‌ ای و قیر در دمای محیط ساخته می شود و عملیات پخش و اجرای آن نیز در همان دما انجام پذیر است. لازم به ذکر است که این روش اجرای آسفالت برای پارکینگ به گونه ای است که می توان مصالح آماده شده را در مسیر های طولانی حمل کرد و یا آن را در انبار ها نگهداری کرده و بعدا مورد استفاده قرار داد؛ که این مورد نیز جزء مزایای آن محسوب می شود.

قیمت اجرای آسفالتکاری در پارکینگ

قیمت اجرای آسفالت در پارکینگ، با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. به عنوان مثال کیفیت مصالح و مواد اولیه آسفالت در برآورد این هزینه ها تأثیر زیادی دارد، به طوری که هر چه کیفیت مصالح مصرفی بالاتر باشد، هزینه ی نهایی آسفالتکاری نیز بیشتر می شود و بدیهی است که، آسفالت اجرا شده هم دارای طول عمر مفید بیشتری خواهد بود. البته مساحت پارکینگ نیز در تعیین هزینه اجرای آسفالت در این نوع سطوح تاثیرگذار است.

 توجه داشته باشید که عدم داشتن تخصص کافی در اجرای پروژه، موجب به هدر رفتن مخارج به کار برده شده در اجرای آسفالت برای پارکینگ می شود. از طرفی به علت استفاده از مواد بی کیفیت و نا مرغوب نیز عمر آسفالت را کاهش خواهد داد و حتی ممکن است پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، موجب تحمیل هزینه های اضافی جهت تعمیر آسفالت شود. از این رو توصیه می شود که پروژه ی آسفالت کاری پارکینگ خود را به یک شرکت آسفالتکاری خوش سابقه و مطمئن مانند مجمموعه پردیسان گستر که دارای تجربه و تخصص کافی در این زمینه است، بسپارید.

از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که اجرای پروژه تحت نظارت مهندسین متخصص در این زمینه و با استفاده از ابزار آلات و تجهیزات مدرن نیز در این به نوبه ی خود در هزینه های کلی تاثیر دارد و موجب بالا رفتن کیفیت کار نیز می شود. هر چند در شرکت پردیسان گستر همواره خدمات رسانی صحیح و اصولی، سرلوحه ی همکاران ما در اجرای پروژه ها است و اطمینان داشته باشید که هزینه های دریافتی این مرکز کاملا منصفانه و متناسب با کیفیت خدمات ارائه شده است.

اجرای آسفالت پارکینگ

اجرای آسفالت  پارکینگ توسط شرکت پردیسان گستر با بهترين كيفيت و در کوتاه ترین زمان ممکن امکان پذیر انجام می گیرد. این مجموعه ی موفق به عنوان پیمانکار رسمی پروژه های آسفالتکاری در تهران و کرج است که مجری انواع پروژه های آسفالت برای پارکینگ، فروش و اجرای انواع آسفالت سرد، آسفالت گرم، تراشه های آسفالت و همچنین انواع دیگر عایق های رطوبتی نظیر ایزوگام و قیرگونی و … می باشد.

در این مجموعه اجرای آسفالت برای پارکینگ ها در مورد پارکینگ های خانگی و نیز پارکینگ های طبقاتی امکان پذیر می باشد. البته بدیهی است که حجم آسفالت کاری برای پارکینگ منازل و پارکینگ های یک مجتمع طبقاتی با هم برابر نیست و در نتیجه تولید آسفالت مورد نیاز، حمل و نقل و اجرای هر یک از آن ها نیز با هم متفاوتند. البته شرکت پردیسان گستر مشکلی در زمینه تولید، حمل و نقل و اجرای تناژ های بالای آسفالت ندارد و با توجه به سابقه ی موفق این شرکت، شما می توانید با اطمینان کامل پروژه های مختلف خود را در هر حجم کاری به این مجموعه بسپارید.

تعمیر آسفالت پارکینگ

گاهی اوقات آسفالت پاركينگ ها بر اثر عوامل مختلفی مانند فرسايش بر اثر تردد بسیار زیاد به مرور زمان از بين رفته و جلوه ی نا مناسبی را به پارکینگ می دهد. البته این فرسایش نباید زودتر از موعد باشد، چرا که اجرای استاندارد آسفالت باید به گونه ای باشد که عمر مفید آن را در بازه زمانی مشخصی تضمین کند. با این حال در اين مواقع بهتر است به فکر تعمیر آسفالت پارکینگ بود.

اما شرکت هایی که در زمينه ی اجرای آسفالت برای پارکینگ فعاليت دارند، گاهی دارای تجربه و تخصص کافی در اين زمینه نبوده و اقدام به آسفالت کاری جديد در اين زمينه می کنند، که همان آسفالت هم متاسفانه ممکن است عمر کمی داشته باشد. اين عملیات غیر فنی علاوه بر تحميل هزينه های اضافی، ممکن است در زمان تخريب آسفالت به لايه های زيرين آن نيز صدمه و آسيب برسانند. بنابراین برای ترمیم و لکه گیری آسفالت پارکینگ نیز بهتر است، پروژه ی خود را با نهایت اطمینان به يک شرکت معتبر نظیر پردیسان گستر بسپارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *